5 de juny de 2012

Els antics alumnes premien Justícia i Pau

. El seu president, Arcadi Oliveres, alerta contra el desmantellament de l'Estat del benestar
audio
Antics alumnes de la Universitat de Lleida UdL - Premi a Justícia i Pau
[+] AMPLIAR IMATGEArcadi Oliveres i Rafael Allepuz, amb el president de l'Associació, Raül Vallés /
FOTO: UdL
baixcorva
Aquesta entitat cristiana, ha estat reconeguda per l'Associació d'Antics Alumnes i Amics de la UdL amb el premi Alfons de Borja 2012, "per la seua labor de sensibilització social, sobre el fenomen de la immigració i les seues causes, les injustícies i desigualtats de l’actual procés de globalització, el consum responsable o la pobresa a Catalunya".

Rafael Allepuz, professor de la UdL i delegat de Justícia i Pau a Lleida, va ser l'encarregat de recollir el guardó, juntament amb el president de l'ONG, l'economista i activista social, Arcadi Oliveres, el qual va pronunciar una xerrada on es van exposar les línies bàsiques del model de societat que defensa l'entitat.

En aquest sentit, Oliveras va advocar per un repartiment de la feina tot reduint la jornada laboral, per fomentar el cooperativisme, perseguir el frau fiscal i reduir la despesa militar, entre altres. L'economista barceloní va alertar contra el desmantellament de l'estat del benestar i contra l'augment de l'odi a l'immigrant.

L'acte de lliurament del Premi Alfons de Borja, presidit pel rector de la UdL, Roberto Fernández, es va veure interromput en diverses ocasions per les intervencions dels estudiants que dilluns a la matinada van ser desallotjats del Rectorat pels Mossos d'Esquadra.