5 de novembre de 2013

Record per a Joan Vilagrasa en els 25 anys de la col·lecció Espai/Temps

Exposició Joan Vilagrasa / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Biscarri, Sabaté, Fernández i De Castro / FOTO: UdL
baixcorva
La Facultat de Lletres acull fins al proper 27 de novembre una exposició on es mostren els 62 títols publicats fins ara en la col·lecció Espai/Temps la primera d'Edicions de la Universitat de Lleida (UdL). Aquesta col·lecció, creada al 1987 per Joan Vilagrasa, catedràtic de Geografia Humana de la UdL -mort ara fa deu anys-, naixia amb la voluntat d'impulsar la publicació de treballs i estudis de recerca sorgits del món universitari al voltant de les Ciències socials i les humanitats.

Dirigida actualment pel catedràtic d'Història Medieval de la UdL, Flocel Sabaté, Espai/Temps, recull en forma de monografia els resultats obtinguts en recerca en diferents disciplines com ara la història, l’antropologia, l’art, la geografia o la sociologia, ja sigui la que du a terme el personal docent i investigador de la Universitat de Lleida, com de la resta d'universitats de l'Estat amb les que es duen a terme coedicions.

Aquest és el cas del darrer títol publicat: El Franquismo desde los márgenes. Campesinos, mujeres, delatores, menores... d'Oscar Rodríguez, coeditat amb la Universitat d'Almeria. L'anterior, Duelo y memoria. Espacios para el recuerdo de las víctimas de la represión franquista en perspectiva comparada, és obra dels historiadors de la UdL, Conxita Mir i Josep Gelonch.

L'exposició l'han inaugurada el rector, Roberto Fernández; el vicerector d'Activitats Culturals, Joan Biscarri; Flocel Sabaté, i el coordinador tècnic del Servei de Publicacions de la UdL, Javier de Castro. Tots ells han destacat la visió de futur i el compromís amb les humanitats i la Universitat de Lleida que impulsà Joan Vilagrasa a idear la col·lecció, que enguany en compleix 25.