5 d'octubre de 2010

Experts internacionals debaten a la UdL sobre el futur de l'agricultura ecològica

. Unes 400 persones es donen cita al campus de Cappont, on hi haurà una exhibició de productes
audio
Congrés d'Agricultura Ecològica a la Universitat de Lleida
La Universitat de Lleida acull, per primer cop a Catalunya, el congrés biennal de la Societat Espanyola d'Agricultura Ecològica (SEAE), sota el títol Qualitat i seguretat alimentària. Unes 400 persones es donaran cita, a partir d'aquest dimecres, al Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, al campus de Cappont, per debatre el futur d'aquest sector emergent. Sobre la taula posaran temes com els avenços en la recerca, les polítiques de foment de la producció ecològica, la legislació o la sostenibilitat en el consum agroalimentari.

Per primera vegada, el Congrés de la SEAE inclou una exhibició de productes ecològics oberta a tota la ciutadania. L'objectiu és donar-los a conèixer entre la població, fomentar el seu consum i promoure l'intercanvi d'experiències entre els agricultors, ramaders i elaboradors que participen a l'exposició. Els jardins que hi ha al darrere de la Facultat de Dret i Economia acolliran la mostra al llarg del divendres, 8 d'octubre, de 10.00h a 14.00h i de 16.00h a 20.00h.

El congrés debatrà sobre els avenços en recerca, les polítiques de foment de la producció ecològica, la legislació o la sostenibilitat en el consum agroalimentari
En el marc del Congrés tindrà lloc la cinquena Trobada Iberoamericana d'Agroecologia, en què participaran representants de les principals organitzacions que fomenten aquestes pràctiques a l'Argentina, Brasil, Costa Rica, Colòmbia, Cuba, Mèxic i Perú. També s'organitza un taller específic sobre la qualitat nutritiva, la seguretat i el menor impacte ambiental dels conreus ecològics a la Mediterrània. Hi prendran part experts de Croàcia, Grècia, Egipte, Israel, Palestina, Itàlia i Tunísia, entre altres països.