6 d'abril de 2011

El 8è MERCATEC Lleida bat rècord de públic, amb gairebé 1.200 visitants

. Un hidrolliscador o un submarí són alguns dels projectes que s'hi presenten
audio
Mercatec a la Universitat de Lleida Una imatge del l'anterior edició del Mercatec
Un total de 1.190 alumnes d'ESO i Batxillerat -70 més que l'any passat- de 17 centres de secundària de les comarques de Lleida participaran en la vuitena edició del MERCATEC que tindrà lloc dijous 7 i divendres 8 d'abril al campus de Cappont de la Universitat de Lleida. La xifra representa un nou rècord públic, convertint-se així en el Mercatec més gran que es realitza a Catalunya.

Aquesta iniciativa del departament d'Educació de la Generalitat, la Fundació Ètica Tecnologia i la Societat Enginycat, coordinada a Lleida per l'Institut de Ciències de l'Educació - Centre de Formació Continua de la UdL en col·laboració amb l'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL, és una exposició de treballs i projectes de Tecnologia realitzats i presentats per estudiantat d'ESO i Batxillerat amb l'objectiu de fomentar el coneixement i els processos tecnològics.

Enguany s'hi presentaran 75 projectes, 7 més que en l'edició anterior. Els 255 alumnes que els exposen han treballat en projectes d'habitatge, mecànica, electricitat o electrònica. Entre els que es presenten aquests dies està un hidrolliscador fet amb motor de benzina o un submarí propulsat amb energia magnetohidromecànica.

Mercatec és una exposició de treballs i projectes de Tecnologia realitzats i presentats per estudiantat d'ESO i Batxillerat amb l'objectiu de fomentar el coneixement i els processos tecnològics
La trobada inclou un total de 17 tallers, organitzats majoritàriament per professorat de l'EPS, que versaran sobre robòtica, energia solar, fotografia, criptografia o astronomia, entre d'altres. També es podran visitar dos exposicions. Una, sobre Maquetes dels invents tecnològics més representatius de la humanitat, com ara la ràdio, l'ariet hidràulic, el zoòtrop, la maquina de vapor, el parallamps, la televisió o el magnetòfon, reproduïdes a petita escala. L'altra, sobre Màgia i il·lusionisme al món dels autòmats, on es podrà admirar la col·lecció de mags, equilibristes, gimnastes i personatges de la vida quotidiana de Lluís Ribas, professor de secundària i mecànic conservador del Museu d'Autòmats del Tibidabo, que els ha construït de nou fent servir les mateixes tècniques que els antics mestres francesos i suïssos. La primera exposició s'ubicarà a la Sala de videoconferències del Centre de Cultures, mentre que les maquetes dels invents de la història, s'exposen a l'EPS.

El programa del 8è MERCATEC presenta com a novetat un concurs fotogràfic adreçat a tot l'alumnat expositor i visitant. Les instantànies, que es podran presentar fins al 15 d'abril, hauran d'estar relacionades amb el Mercatec que s'inaugura oficialment demà, a les 9.30 del matí, a l'Auditori del Centre de Cultures del campus de Cappont.