6 de juny de 2007

Un professor de la UdL ingressa com a acadèmic numerari a l'Acadèmia Aragonesa de Jurisprudència i Legislació

Antoni BlancAntoni Blanc Altemir, professor titular de Dret Internacional Públic a la UdL i vicedegà de la Facultat de Dret i Economia, ingressa demà a l' Acadèmia Aragonesa de Jurisprudència i Legislació com a Acadèmic de Número, amb un discurs sobre: "Successió (i continuïtat) d’Estats davant les recent transformacions territorials a Europa” on analitzarà els efectes dels canvis territorials patits a Europa els darrers anys (reunificació alemanya, dissolució soviètica, desmembrament iugoslau i partició txecoslovaca), sobretot els relatius a la qualitat d’aquests països com a membres de les diferents organitzacions internacionals.

L'actual Acadèmia Aragonesa és hereva de l'antiga Real Academia de Legislación Práctica que es va crear al 1733 a Saragossa. Actualment acull una trentena d'acadèmics amb vinculació per origen o per residència a l´Aragó i de les més diverses procedències professionals del món del Dret com ara jutges i fiscals, presidents de Tribunals superiors, notaris i registradors, professors d´universitat, i advocats de l'Estat entre d'altres. Blanc, nascut a la Franja, serà el primer professor de la UdL membre d’aquesta Acadèmia.