6 de març de 2013

Acord per potenciar el dret de família

Conveni Universitat de Lleida - Societat Catalana d'Advocats de Família
[+] AMPLIAR IMATGERoberto Fernández i Francisco Vega /
FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida (UdL) i la Societat Catalana d'Advocats de Família (SCAF)  han signat avui un conveni de col·laboració per promoure activitats de docència i recerca en l'àmbit del dret de família. Es tracta primordialment d'organitzar de jornades, seminaris, cursos i congressos, elaborar de publicacions conjuntes especialitzades i posar en marxa d'investigacions sobre aquest àmbit del dret. La professora Dolors Toldrà, directora del departament de Dret Privat de la UdL, ha destacat les possibilitats de potenciar la formació pràctica de l'alumnat de primer curs amb sessions sobre casos reals presentades per membres de l'SCAF.

Tant el rector, Roberto Fernández, com el president de la Societat, Francisco Vega, han destacat la necessitat d'impulsar les relacions de caràcter acadèmic, professional i de recerca entre la UdL i els experts en aquesta rama del dret civil que s'ocupa de divorcis, separacions, custòdies, reclamacions de paternitat, convenis prematrimonials, conflictes en parelles de fet, règim econòmic matrimonial, entre d'altres. En aquest sentit, Toldrà ha subratllat la complexitat d'aquest àmbit del dret, que es troba en constant evolució.