6 de novembre de 2007

El planeta Terra serà el protagonista de la Setmana de la Ciència a la UdL

Setmana de la Ciència a la Universitat de LleidaDel 12 al 15 de novembre, la Universitat de Lleida celebra la Setmana de la Ciència dins el marc global del declarat Any de la Ciència a Espanya (2007) i de la12ena edició la Setmana de la Ciència que impulsa la Fundació Catalana per a la Recerca i que tindrà lloc del 9 al 18 de novembre a tot Catalunya.

El vicerectorat de Recerca i l' Institut de Ciències de l'Educació de la UdL, organitzadors de les activitats, han triat com a protagonista el planeta Terra amb l'objectiu de reflexionar, des de diferents punts de vista -edafològic, hidrològic, climatològic-, sobre les amenaces a què està sotmesa la Terra, així com conscienciar del paper dels éssers humans en la conservació dels recursos i la minimització dels riscos. D'aquesta manera, la UdL vol avançar-se a les activitats que es duran a terme al 2008 amb motiu de l'Any internacional que l'ONU dedicarà al planeta Terra i potenciar, al mateix temps, el coneixement de les geociències o ciències de la Terra, donat que també el trienni 2007-2009 està dedicat per l'ONU a aquesta àrea del coneixement.

La Setmana de la Ciència a la UdL comença el proper 12 de novembre amb la inauguració de les Jornades Galileo Galilei: Eppur si muove, "no obstant es mou", com va dir Galileu, i que tindran lloc al Rectorat fins al proper dia 15. En elles hi participen investigadors i experts de la UdL que parlaran del canvi climàtic, de l'aigua com a recurs i com a risc, del paper de la fitofarmàcia (fàrmacs, la base dels quals són els vegetals), de la vida a la Terra en condicions extremes o del Parc astronòmic del Montsec. A destacar la conferència inaugural sobre Galileo Galilei, l'eminent astrònom del Renaixement i un dels pares de la ciència, a càrrec de José Romo, del departament de Lògica, Història i Filosofia de la Ciència de la Universitat de Barcelona i la xerrada de José Torres, de l'Institut Nacional de Tècnica Aeroespacial, que versarà sobre la contribució espanyola des de l'espai a la ciència.

Setmana de la Ciència a la Universitat de Lleida

MÉS INFORMACIÓ