6 d'octubre de 2010

Una autoritat mundial en les malalties de la pleura, doctor honoris causa de la UdL

. Richard W. Light serà investit aquest dijous, en un acte solemne al Rectorat
audio
Richard Light, honoris causa de la Universitat de Lleida
Richard W. Light
El pneumòleg nord-americà Richard W. Light, reconegut internacionalment per les seues aportacions a la detecció de les malalties de la pleura, es convertirà aquest dijous en doctor honoris causa de la Universitat de Lleida. L'acte tindrà lloc a partir de les 19.00h al Saló Víctor Siurana de l'edifici del Rectorat i serà retransmès en directe a través d'internet.

Light, apadrinat pel professor de la Facultat de Medicina de la UdL José Manuel Porcel, és l'autor d'uns principis que duen el seu nom i que serveixen per a la primera diagnosi dels pacients amb derrame pleural. Els anomenats criteris Light, descrits ara fa 38 anys, encara són vigents. A banda d'aquesta patologia, també s'ha ocupat de l'asma, la malaltia pulmonar obstructiva crònica i els trastorns del son.

Nascut l'any 1942 a Steamboat Springs, a l'estat nord-americà de Colorado, Richard W. Light va estudiar Medicina a la Universitat John Hopkins. Actualment és professor a la Universitat de Vanderbilt, a Nashville (Estats Units). Autor de 12 llibres i més de 300 articles, des del any 2000 col·labora puntualment amb el grup de Patologia Pleural de la UdL, dirigit pel doctor Porcel.

MÉS INFORMACIÓ

Doctors Honoris Causa de la UdL