7 de juliol de 2010

L'alumnat del curs d'Apicultura fa pràctiques sobre el terreny en una explotació de Camarasa
audio
Curs d'Apicultura a la Universitat de Lleida  [+] AMPLIAR IMATGEEls participants han visitat una explotació de Camarasa Foto: Xavier Goñi (UdL)

La trentena de participants al curs d'Apicultura de la 18a Universitat d'Estiu de la UdL ha posat avui en pràctica els seus coneixements durant una visita a una explotació apícola de Camarasa, a la comarca de la Noguera. L'alumnat ha pogut conèixer de primer mà els treballs que s'han de seguir per a l'extracció de la mel. En la sessió de demà dijous, l'estudiantat d'aquest curs d'estiu aprofundirà en temes com la multiplicació de colònies o la cria de reines.

Els responsables del curs destaquen que l'apicultura "té un paper fonamental en el manteniment de la biodiversitat agroforestal i l’equilibri ecològic". A més de l’obtenció de mel, contribueix a augmentar el rendiment de determinats conreus gràcies a l’activitat pol·linitzadora de les abelles.