La Facultat de Lletres inaugura l'espai en memòria de Jacint Verdaguer al claustre de Les Heures

espaiverdaguerUdL
Espai en memòria de Jacint Verdaguer al claustre de Les Heures / Foto: UdL
Una lectura de poemes de Mossèn Cinto, a càrrec de Meritxell Nus, i l'actuació del cantautor Roger Mas han servit per inaugurar oficialment aquest espai, en què destaca un llorer plantat al parterre, a partir d'un esqueix del que el poeta plantà el 1873 a la rectoria de Vinyoles d'Orís quan n'era vicari. Jacint Verdaguer ho va fer després d'obtenir un guardó als Jocs Florals de Barcelona.

Aquest espai monumental no només vol recordar la presència física de l'escriptor a l'edifici del Rectorat, l'any 1901, sinó el valor que la comunitat acadèmica atorga als creadors, la paraula i la memòria. Així ho ha destacat el professor de Literatura Catalana, Josep Maria Domingo. En la inauguració l'han acompanyat el degà de la Facultat de Lletres, Joan Busqueta, i el director de l'Institut d'Estudis Ilerdencs i exdirector del Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL, Albert Turull.