7 de setembre de 2010

La UdL lliura el 16 de setembre el 1r Premi d'Estudis Urbans 'Joan Vilagrasa' a un professor italià
audio
Francesco Indovina, premi Joan Vilagrasa per la Universitat de Lleida
El professor italià Francesco Indovina
El professor italià Francesco Indovina ha estat mereixedor del Premi d’Estudis Urbans Joan Vilagrasa de la Universitat de Lleida, en la seua primera edició. El guardó, en memòria del desaparegut catedràtic de Geografia Humana de la UdL, reconeix la trajectòria investigadora d'Indovina, així com l’impacte i qualitat de la seua recerca, especialment dirigida a la comprensió dels processos actuals d’urbanització extensa i al fenomen de la ciutat difusa. El premi es lliurarà el proper dijous, 16 de setembre, al Saló d'Actes de l'edifici del Rectorat, en el marc de la X Setmana d’Estudis Urbans “Ciutats i creativitats”.

Francesco Indovina és professor de l’Istituto Universitario di Architettura di Venezia i de la Facoltà di Architettura di Alghero. El 1963 va participar en el primer cas de planificació regional a Itàlia, el Pla econòmic regional d’Umbria, que ha estat la seua línia principal de treball. L'urbanista italià se centra també en quines han estat les transformacions essencials que ha patit la ciutat capitalista en els darrers vint-i-cinc anys (l'onada neoliberal, la suposada fi de la planificació, la globalització...). Durant l'acte de lliurament del premi, Indovina impartirà la conferència Una geografia per al territori que canvia.

Aquest Premi d'Estudis Urbans s'ha creat en memòria del catedràtic de Geografia Humana de la UdL, Joan Vilagrasa, traspassat l'any 2003. Fou professor a Lleida des del 1978, a més de director del Departament de Geografia i degà de la Facultat de Lletres. El Consell de Govern de la UdL va crear al 2007 la Càtedra d'Estudis Urbans, dirigida per Josep Maria Llop, que té entre les seues funcions impulsar el reconeixement de Vilagrasa com a director de les primeres edicions de la Setmana d'Estudis Urbans.