7 de setembre de 2012

La UdL, primera universitat espanyola que podrà realitzar assajos oficials de nous herbicides

. El grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal ha obtingut l'acreditació EOR per part del Ministeri d'Agricultura
audio
Membres del grup de Malherbologia de la UdL, realitzant aplicacions herbicides en parcel·les experimentals / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEMembres del grup de Malherbologia de la UdL, realitzant aplicacions herbicides en parcel·les experimentals / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat de Lleida serà la primera universitat d'Espanya que podrà comprovar l'eficàcia d'herbicides en fase d'experimentació i dictaminar si es poden comercialitzar. Aquest és un requisit d'obligat compliment per aquest tipus de productes, si es volen inscriure en el registre del Ministeri d'Agricultura.

Amb l'acreditació EOR (Assajos Oficialment Reconeguts) obtinguda, el grup de Malherbologia i Ecologia Vegetal de la UdL podrà ampliar les relacions amb les empreses de fitosanitaris, que són les que encarreguen aquest tipus d'estudis. Fins ara, només estaven acreditades per aquesta tasca algunes empreses de serveis especí­fiques.

El grup de recerca de la UdL, juntament amb la secció de Malherbologia del Servei de Sanitat Vegetal de la Generalitat de Catalunya, ve treballant els darrers anys en tasques de formació i transferència tecnològica amb empreses multinacionals d'agroquímics. Les seues lí­nies d'investigació se centren en estudis sobre ecologia i control de males herbes, en la detecció de poblacions de males herbes resistents a herbicides i en l'establiment de programes de control integrat, entre d'altres.

print enrera pujar