7 d'octubre de 2011

. Isabel Del Arco ha estat guardonada pel seu impuls al Títol Sènior
audio
Distinció Vicens Vives - Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEIsabel Del Arco, recollint la distinció Jaume Vicens Vives a la Universitat Politècnica de Catalunya/ FOTO: UPC
baixcorva
La vicerectora de Docència de la Universitat de Lleida entre l'agost de 2005 i maig de 2011, Isabel Del Arco, ha rebut avui la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària, en el marc de la Inauguració del curs acadèmic 2011-12 del sistema universitari català, que enguany s'ha celebrat a la Universitat Politècnica de Catalunya. El guardó reconeix la seua tasca en la posada en marxa del Programa Sènior, pioner a l'Estat espanyol, "com una mostra de l'impuls a la formació al llarg de la vida per part de la UdL", segons ha explicat Del Arco.

El programa, que es va iniciar al 2006 amb la complicitat del rector Joan Viñas i el Consell Social de la UdL, permet que els majors de 50 anys puguin accedir a la Universitat sense acreditar cap mena de formació prèvia. A més, aquells que superin els quatre cursos acadèmics reben el Títol d'Especialització Sènior en Cultura, Ciència i Tecnologia. L'alumnat pot triar entre dos itineraris: el d'Humanitats i Ciències Socials o el de Salut i Ciències Experimentals; tot i que també es dóna la possibilitat de fer un itinerari mixt.

Vinculada a la Universitat de Lleida des de l'any 1998, Isabel del Arco ha estat vicerectora de Docència a l'equip de Joan Viñas. Durant dos mandats va impulsar i coordinar els canvis cap al nou model de formació universitària adaptat al nou Espai Europeu d'Educació Superior. Actualment és professora titular del Departament de Pedagogia i Psicologia a la Facultat de Ciències de l'Educació de la UdL i coordina, des de l'any 2009, l'Equip de Desenvolupament Organitzacional de la UdL (EDO UdL), que forma part del grup consolidat de la Generalitat de Catalunya EDO-UAB.

En les darreres edicions dels premis Jaume Vicens Vives, la UdL ha obtingut diversos guardons. L'any 2009, la Generalitat de Catalunya va premiar al professorat de l'Escola Politècnica Superior per la posada en marxa d'El Portafoli, una eina que permet tutoritzar els treballs de fi de carrera i millorar les competències de l'alumnat. Anteriorment, al 2008, el Departament de Producció Animal va ser guardonat arran de la posada en marxa dels estudis de Sanitat i Producció Porcina. Mentre, al 2007, es va valorar la tasca del professorat de l'Escola Tècnica Superior en Enginyeria Agrària. A més, els professors Xavier Gómez (2005) i Josep Manel Casanova (2004) també han rebut aquesta distinció en reconeixement a la seua trajectòria. Els estudis de la Facultat de Medicina, per la seua banda, van ser premiats al 2003 com a exemple d'innovació tant dins l'àmbit acadèmic europeu com des del punt de vista del sistema sanitari

El programa, que es va iniciar al 2006, permet que els majors de 50 anys puguin accedir a la Universitat sense acreditar cap mena de formació prèvia

A banda de la professora Isabel del Arco, enguany s'han atorgat sis premis més: tres d'individuals i tres més de col·lectius. Han estat per Miquel Tresserras, de la Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull; Jordi Pérez Sánches, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la Universitat Pompeu Fabra; Ferran Marqués, del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la Universitat Politècnica de Catalunya; la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona; el Departament d'Urbanisme i Ordenació del Territori de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona de la Universitat Politècnica de Catalunya; i finalment, la Universitat Rovira i Virgili.

noticia 2 de setembre de 2009
Premi Vicens Vives pel professorat de l'Escola Politècnica Superior de la UdL

noticia 10 de setembre de 2008
El departament de Producció Animal de la UdL, reconegut amb la distinció Jaume Vicens Vives