8 d'abril de 2011

audio
Catedra familiar. Joan Rosell. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEJoan Rosell / FOTO: UdL

El president de l'empresariat espanyol, el català Joan Rosell, va ser ahir a la UdL per donar suport a la posada en marxa de la nova Càtedra de l'empresa familiar de la Universitat de Lleida que es dedicarà a l'anàlisi, la investigació i la docència de la realitat, problemàtica i perspectives de l'empresa familiar. Dirigida pel catedràtic d'Administració i Direcció d'Empresa de la UdL José Luis Gallizo, estarà integrada a la Xarxa espanyola de càtedres d'empresa familiar i tindrà un pressupost anual de 24.000 euros. Les associacions catalana i lleidatana de l'empresa familiar, la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida, la Diputació i l'Ajuntament de la ciutat s'han sumat al projecte de la UdL amb l'objectiu que la seua creació tingui efectes positius en la petita i mitjana empresa lleidatana.

Rosell, que va pronunciar una conferència abans que se signés el conveni de creació de la Càtedra, va voler donar un missatge optimista sobre l'evolució de l'economia del país, tot i que no va estalviar crítiques per l'empitjorament de les previsions del govern i la taxa d'atur, que en el cas de la població més jove supera el 42%, "un fet dramàtic", va afirmar. El president de la patronal, que en cap moment no va aprofundir en qui han estat els causants de la crisi, va defensar la necessitat de regular l'absentisme laboral que costa a l'Estat un 1% del PIB anual. També va advocar per la necessitat de simplificar la legislació laboral, els convenis, reduir les quotes de les empreses a la seguretat social i racionalitzar els costos d'acomiadament i els contractes. Tot i així, també va advertir a l'empresariat que cal canviar alguns comportaments i que és necessari que les empreses retin comptes a la societat.

La nova Càtedra de l'empresa familiar de la Universitat de Lleida es dedicarà a l'anàlisi, la investigació i la docència de la realitat, problemàtica i perspectives de l'empresa familiar.
El president de la CEOE, va augurar que el futur de l'ocupació està en les petites i mitjanes empreses, majoritàries a l'Estat, i en l'emprenedoria. En aquest sentit, Rosell va destacar la importància de la creació de càtedres dedicades a l'empresa familiar, com la de la Universitat de Lleida. "Cal explicar a la universitat, però també a les escoles, que hem de ser emprenedors i que si no van bé les coses en un primer moment no passa res, el que ho intenta, és un heroi ja només per això".

Càtedra Empresa Familiar. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls representants de les entitats en suport de la Càtedra