8 d'agost de 2012

Biblioteca de Cappont / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa biblioteca del Campus de Cappont / FOTO: UdL
baixcorva
Les publicacions Movimiento Humano i Revista d'arqueologia de Ponent de la Universitat de Lleida s'han incorporat al repositori RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert). Es tracta d'una plataforma que permet consultar articles a text complet de 348 revistes científiques i culturals d'arreu de Catalunya.

Movimiento humano, coeditada per l'Àrea de Didàctica de l'Expressió Corporals de la UdL i la Càtedra d'Esports i Educació Física de la Universitat de Girona, està dedicada a les ciències de l'activitat física i l'esport. Part dels seus articles es poden trobar en bases de dades com Dialnet, DICE, Latindex i RESH.

Per la seva banda, Revista d'arqueologia de Ponent, tracta temes relacionats amb la prehistòria, l'arqueologia i la història antiga de la Península Ibèrica, a més de les seues relacions amb Europa i la Mediterrània. La publicació de la Unitat d'Arqueologia, Prehistòria i Història Antiga de la UdL es consultable, a més de RACO, a Dialnet i ISOC.

Totes dos publicacions se sumen a d'altres de la UdL que ja es poden trobar a RACO: Arrabal, Imago temporis: medium Aevum, Revista de geografia, Scriptura, Sintagma: revista de lingüística i L'ull crític.

D'altra banda, els usuaris de les biblioteques de la UdL poden consultar, durant el 2012, més de 8.000 llibres electrònics de l'editorial Elsevier, a través de ScienceDirect e-Books. Publicats entre el 1995 i el 2011, es tracta d'obres de les àrees, principalment, de ciència, tecnologia i medicina.

Segons les estadístiques d'ús, durant la tardor, el Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya seleccionarà uns 1.300 títols, que són els que passaran a formar part del fons bibliogràfic i documental del Servei de Biblioteca i Documentació (SBD) de la UdL.