8 de febrer de 2011

Accés lliure i obert a materials docents de la UdL
audio
UdL OpenCourseWare / Universitat de LleidaEls materials docents d'una desena d'assignatures que imparteix la Universitat de Lleida ja estan disponibles de forma gratuïta a Internet, gràcies al repositori OpenCourseWare (OCW) que s'acaba de posar en marxa. L'objectiu de la iniciativa és fomentar l'accés lliure i obert al coneixement per a tota la societat. Codificació i Transport de la Informació, Plataformes de desenvolupament d'aplicacions de comerç electrònic o Matemàtica de les Operacions Financeres són alguns dels continguts que professorat, estudiantat i autodidactes ja poden consultar a través de la web.

L'OCW és una iniciativa digital lliure i oberta d'abast mundial que va posar en marxa l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) l'any 2001. A la UdL, l'ha impulsat el Vicerectorat d'Infraestructures i Tecnologies de la Informació. És un projecte transversal, coordinat pel Servei de Biblioteca i Documentació, i el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació.

Els materials disponibles són compartits pels seus creadors sota la llicència Creative Commons i s'aniran ampliant a mesura que el professorat els introdueixi al repositori. Els usuaris hi poden trobar el programa de l'assignatura, la bibliografia recomanada, el material docent utilitzat per les classes teòriques o pràctiques, exercicis, problemes, pràctiques i models d'examen.