8 de març de 2010

El Pla d'Igualtat preveu engegar a finals d'any un servei d'acompanyament a persones grans

. De les 110 mesures que proposa el document, ja se n'han aplicat 50
audio
Dia de la Dona 2010 a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE La vicerectora Ana Pelacho en la commemoració del Dia de la Dona
Un servei d'acompanyament per a persones grans i una llar d'infants permanent, són algunes de les propostes més ambicioses del I Pla d'Igualtat d'oportunitats entre homes i dones de la UdL. D'aquest document, que va ser aprovat pel Consell de Govern ara fa dos anys, se n'ha fet balanç avui tot coincidint amb la celebració del Dia de Dona.

La directora del Centre Dolors Piera, impulsor del pla, M Ángeles Calero, ha explicat que aquests dos projectes -encara en fase d'estudi- es preveuen posar en marxa a finals d'any, sempre i quan ho permetin les disponibilitats pressupostàries. Seria alumnat de la Facultat de Ciències de l'Educació en pràctiques qui s'ocuparia d'aquests serveis, supervisats per psicopedagogs.

El I Pla d'Igualtat d'oportunitats entre homes i dones de la UdL inclou un total de 110 mesures a adoptar per la Universitat de Lleida. A hores d'ara ja se n'han aplicat una cinquantena vinculades a la formació del seu personal en perspectiva de gènere i llenguatge no sexista, la implicació de la institució en les jornades més representatives de lluita pels drets de les dones, la sensibilització sobre discriminació, assetjament sexual i violència contra les dones, la introducció de competències transversals sobre aquesta temàtica en els graus i màsters de la UdL, entre d'altres.

La UdL ha programat amb motiu del Dia de la Dona una conferència d'Antonieta Jarné sobre Dones i Democràcia i la xerrada de Conxita Font: La presència de la dona a la Unió Europea
D'altra banda, la Universitat de Lleida ha participat un any més en l'acte institucional de Commemoració del Dia Internacional de les Dones a la ciutat de Lleida. La vicerectora de Recerca, Ana Pelacho, ha pres part en la concentració que ha tingut lloc a la Plaça 8 de març.

La UdL ha programat altres actes en motiu d'aquesta jornada, com la conferència de la professora d'Història Antonieta Jarné sobre Dones i Democràcia o la xerrada La presència de la dona a la Unió Europea de la cap del Servei de Coordinació Interdepartamental per a Afers de la UE, Conxita Font. En aquest marc també s'ha presentat la col·lecció Genuïnes del Centre Dolors Piera.