8 d'octubre de 2010

Richard W. Light lloa l'alt nivell de la investigació a la UdL

. El nou doctor honoris causa és una autoritat mundial en les malalties de la pleura
audio

La Universitat de Lleida ha investit doctor honoris causa el nord-americà Richard W. Light, considerat la màxima autoritat mundial en malalties de la pleura. Apadrinat pel professor de la Facultat de Medicina José Manuel Porcel, Light va destacar l'alt nivell de la investigació que es fa a la UdL, especialment al grup de patologia pleural amb el que col·labora des de l'any 2000. Actualment tenen en marxa un projecte de recerca de tres anys per determinar la relació entre les proteïnes del líquid pleural i els vessaments.

Richard W. Light es va mostrar molt emocionat pel reconeixement de la UdL a la seua trajectòria, assegurant que és l'honor més gran que ha rebut a la seua vida. El pneumòleg nord-americà és l'autor d'uns principis que duen el seu nom i que serveixen per a la primera diagnosi dels pacients amb derrame pleural. Els anomenats criteris Light, descrits ara fa 38 anys, encara són vigents. A banda d'aquesta patologia, també s'ha ocupat de l'asma, la malaltia pulmonar obstructiva crònica i els trastorns del son.

Nascut l'any 1942 a Steamboat Springs, a l'estat nord-americà de Colorado, Richard W. Light és professor a la Universitat de Vanderbilt, a Nashville (Estats Units). L'acte d'investidura com a doctor honoris causa va tenir lloc al Saló Víctor Siurana de l'edifici del Rectorat i va ser retransmès en directe a través d'Internet.