8 d'octubre de 2012

Un representant de la FAO defensa la biomassa com una alternativa energètica més econòmica

. Eduardo Rojas ha inaugurat el Màster Erasmus Mundus en Gestió Forestal i de Recursos Naturals al Mediterrani
audio
Màster Erasmus Mundus de la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEls representants de la UdL, amb Eduardo Rojas / FOTO: UdL
baixcorva
En un context de crisi econòmica en el qual no s'ha abaratit el preu de l'energia, el responsable del Departament Forestal de l'Organització de les Nacions Unides per l'Alimentació i l'Agricultura (FAO), Eduardo Rojas, ha afirmat que és convenient potenciar l'aprofitament de la biomassa als països mediterranis perquè, enfront d'altres fonts, es tracta d'una alternativa més econòmica.

Així ho ha dit en la conferència inaugural del Màster Erasmus Mundus en Gestió Forestal i de Recursos Naturals al Mediterrani (MEDFOR), que ha tingut lloc aquest matí al Campus de l'ETSEA, on ha parlat de la situació general dels boscos al món, Europa i la Mediterrània.

Rojas ha definit com a "lacra fonamental" la situació dels boscos mediterranis pel que fa al risc d'incendi. Per aquest motiu aposta, entre altres, per establir una política de pagament dels serveis ambientals que presten les administracions. El representant de la FAO ha qualificat el nou màster -coordinat pel professor José Antonio Bonet- com una eina primordial per "disposar de joves altament qualificats en la matèria".

Coordinat per la Universitat Tècnica de Lisboa (Portugal), aquest postgrau, amb una trentena d'alumnes, és el segon de la UdL amb la qualificació europea Erasmus Mundus.