9 de febrer de 2009

El Pla Estratègic de la UdL, primer debat amb els estudiants anti-Bolonya

. La primera taula tindrà lloc el proper 18 de febrer, a les 6 de la tarda, al Rectorat

Viñas i Gómez amb els representants de l'estudiantat, a Manresa [+] AMPLIAR IMATGE Viñas i Gómez amb els representants de l'estudiantat, a Manresa
El desenvolupament del Pla Estratègic de la UdL 2006-2012, així com quin model d'universitat volem i la seua integració al territori, serà el tema d'anàlisi i discussió de la primera taula de debat amb els estudiants anti-Bolonya. En aquesta taula, moderada pel catedràtic d'Història Contemporània de la UdL, Manel Lladonosa, hi participaran també el rector, Joan Viñas, el vicerector d'Estudiantat, Xavier Gómez i el vicerector de Qualitat i Planificació, Joan Prat.

D'aquesta manera es posa en marxa l'acord al qual van arribar els estudiants contraris al Pla de Bolonya i l'equip rectoral el passat mes de desembre per tal que s'acabés amb la tancada que protagonitzava un grup al Rectorat.

La resta de taules previstes, on s'ha convidat a participar-hi tant els membres del professorat com del personal d'administració i serveis, versaran sobre el funcionament intern de la UdL (estructura orgànica, participació, procés de presa de decisions), la qualitat acadèmica (excel·lència, plans d'estudis i metodologia pedagògica), la coeducació (adopció dels rols vinculats al gènere dins la universitat), l'extensió de la universitat a la societat, la política lingüística, i el finançament universitari català.

. Trobada a Manresa

Les taules de debat versaran sobre el funcionament intern de la UdL, la qualitat acadèmica, la coeducació, l'extensió de la universitat a la societat, la política lingüística, i el finançament universitari català
D'altra banda, una quinzena de representants electes dels estudiants de la UdL a Claustre, juntes de Facultat i consells de Departament, es va reunir aquest cap de setmana a Manresa per analitzar els reptes als quals s'enfronta la universitat.

Els representants van demanar al rector i al vicerector d'Estudiantat, trobar mecanismes eficaços per solucionar les queixes que els arriben als diferents consells de l'estudiantat i que es flexibilitzi la matrícula, per tal que els alumnes que compaginen treball i estudis no tinguin moltes dificultats per cursar els nous graus.

El rector i el vicerector van mostrar el seu interès per què aquestes trobades conjuntes puguin continuar celebrant-se al llarg del curs i que també s'hi incorporin els representants dels estudiants anti-Bolonya.