9 de novembre de 2010

La UdL i els Amics de la Unesco reten homenatge a Raimon Pannikar

. L'acte anirà a càrrec de qui fou el seu secretari, el professor de la Universitat Ramon Llull, Ignasi Boada
audio
Homenatge a Raimon Pannikar
Raimon Pannikar[+] AMPLIAR IMATGE
El filòsof i escriptor Raimon Pannikar, mort el passat 26 d'agost, serà el protagonista de l'homenatge que la Universitat de Lleida i l'Associació d'Amics de la Unesco de Lleida han organitzat per al proper dijous 11 de novembre.

Pannikar, doctor en filosofia, ciències químiques i teologia, va ser un dels precursors del diàleg interreligiòs, concebut com a fonament per a l'entesa entre les creences i cultures del planeta i com a element indispensable per assolir la pau al món. Creu de Sant Jordi 1999, Pannikar fou també al 2004 president del IV Parlament de les Religions del Món del Fòrum Universal de les Cultures de Barcelona, moment en què es va impulsar el seu pensament sobre el diàleg entre religions.

Fill de mare catalana i pare hindú, aquest pensador va assumir al llarg de la seua vida una quàdruple identitat, explica qui fou el seu secretari, el professor de la Universitat Ramon Llull i de l'Institut Superior de Ciències Religioses, Ignasi Boada: "el cristianisme, l'hinduisme, el budisme, i la identitat secular". En els seus llibres, Pannikar reflexionà sobre la profunditat del pensament humà més enllà de creences i cultures i de la necessitat d'establir ponts.

Durant 25 anys va viure a cavall entre l'Índia i els Estats Units, on va exercir de professor de cultura índia i religions comparades en diverses universitats com les de Harvard, Califòrnia o Benarés. A finals dels 80 va tornar a Catalunya i es va instal·lar a Tavertet, des d'on dirigia la Fundació Vivarium, un lloc de trobada de nombroses persones que promouen el diàleg intercultural. Precisament, l'acte d'homenatge a Pannikar, inclou a més de l'aproximació a l'obra i la persona del filòsof a càrrec del també doctor en filosofia, Ignasi Boada, un documental d'una de les reunions de la Fundació Vivarium. L'homenatge estarà presidit pel rector de la UdL, Joan Viñas.