Un catedràtic de la UdL, president de la Societat Internacional de Patòlegs Ginecològics

Xavier Matias-Guiu ocuparà el càrrec dos anys, fins el 2023

Matias-Guiu
Foto: ICS Lleida

El catedràtic d'Anatomia Patològica de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Xavier Matias-Guiu, és el nou president de la Societat Internacional de Patòlegs Ginecològics (ISGYP). El també cap de servei d'Anatomia Patològica de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i de l'Hospital Universitari de Bellvitge (Barcelona), i investigador de l'IRBLleida, ocuparà aquest càrrec durant el període 2021-2023.

Entre els objectius que es planteja durant els dos anys del seu mandat com a president, destaquen el manteniment del programa virtual, independentment de la situació epidemiològica actual; incrementar la difusió de la ISGYP en tots els àmbits geogràfics del món, especialment en els països on està menys implantada; augmentar la relació amb les associacions de malalts amb càncer ginecològic a nivell mundial i promoure un estudi multicèntric d'abast internacional per optimitzar l'estadiatge o període evolutiu del càncer d'endometri.

La ISGYP és una societat científica d'abast mundial de professionals que es va fundar el 1976 per facilitar l'intercanvi de coneixements sobre malalties ginecològiques i ser un fòrum de difusió de nova informació en aquesta àrea. Té com a publicació pròpia l'International Journal of Gynecological Pathology.

A banda de la presidència de la ISGYP, el catedràtic Xavier Matias-Guiu és membre numerari de la Secció de Ciències Biològiques de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC). Entre altres premis, ha rebut el Josep Trueta de l'Acadèmia de Ciències Mèdiques de Catalunya i les Balears (2009), el Premi Internacional Ciutat de Lleida (2014), la Medalla Narcís Monturiol de la Generalitat  (2015) i el Premi a la trajectòria investigadora als Hospitals de l'Institut Català de la Salut (2017).

Text: Comunicació ICS Lleida / Premsa UdL