Un professor de la UdL, al Comitè per a la transformació del sistema públic de salut

Oriol Yuguero, de la Facultat de Medicina, és l'únic professional de Ponent

orioyuguero
Yuguero és metge d'Urgències a l'Hospital Arnau / Foto: Comunicació HUAV

El professor associat de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida (UdL), Oriol Yuguero, ha estat escollit per formar part del Comitè d'experts per a la transformació del sistema públic de salut català. Adscrit al Departament de la Presidència i coordinat pel cap d'Epidemiologia de l'Hospital Clínic de Barcelona, Antoni Trilla, està composat per una trentena de persones de l'àmbit del sistema sanitari, de l'economia de la salut i de l'administració pública. Yuguero és l'únic que exerceix a Ponent.

Doctor en Medicina per la UdL, on imparteix classes de bioètica, Oriol Yuguero també és professor col·laborador de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Facultatiu del servei d'Urgències de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) i membre del Comitè Científic de la Societat Catalana de Medicina d'Urgències, és responsable del grup de recerca d'Urgències i Emergències de l'IRBLLEIDA i president del Comitè d'Ètica Assistencial de la Regió Sanitària de Lleida.

Una de les principals funcions del Comitè d'experts per a la transformació del sistema públic de salut català serà elaborar un document sobre les actuacions de reforma del sistema sanitari que puguin ser incorporades a les polítiques d'aquest àmbit. La proposta l'haurà de presentar en un termini màxim de dos mesos. També assessorarà la Comissió Interdepartamental per a l’elaboració de l’Agenda de transformació del sistema públic de salut, adscrita al departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

MÉS INFORMACIÓ:

Nota de premsa de la Generalitat

Acord de govern