Clarinet, violoncel i piano al primer concert de la Temporada Musical

A càrrec de solistes de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona

AIMS
Mercadal, Myong i Thiemann. FOTO: AIMS

Seon-hee Myong (piano), Juanjo Mercadal (clarinet), Peter Thiemann (violoncel), solistes de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS), seran els encarregats d'encetar, el proper 24 d'octubre, a les sis de la tarda, a la sala d'actes del Rectorat, la XXVI Temporada Musical de la Universitat de Lleida.

La pianista coreana Seon-hee Myong, afincada fa anys a Barcelona, compta entre altres amb el Premi Helena Rubinstein i el Premi William Patscheck. A més d'haver fet concerts com a solista arreu del món és membre de la Fundació Barenboim-Said, un projecte de pau musical dedicat a proporcionar educació musical gratuïta a nens i adolescents en Palestina.

Juanjo Mercadal, solista de la Orquesta Sinfónica del Gran Teatre del Liceu de Barcelona desde 1984, també col·labora amb la Fundació Barenboim-Said. Docent a l'Escola de música i dansa Fusió de Sant Cugat del Vallès, compagina la seua activitat de músic amb l'administració de l'empresa Brotons & Mercadal Edicions Musicals.

Peter Thiemann és el creador d’AIMS i actualment exerceix també de director artístic. Violoncel solista de 'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i professor del Conservatori Superior de Música del Liceu, forma part, com Mercadal i Myong de la Barenboim-Said.

Aquests músics han triat obres d’Anton Eberl, Gioachino Rossini, Edoardo Müller, Max Bruch, Niccolo Paganini, Pedro Iturralde, Astor Piazzola, Franz Liszt per aquest primer concert de la Temporada que finalitzarà el 24 d'abril de 2019 i que en total oferirà sis concerts gratuïts.