Curs de formació contínua per obtenir la certificació de 'controller'

Gràcies a un conveni entre la UdL i l'Institut Financer IFA

conveni ifa2
Representants de la UdL, l'IFA i el GCCI. FOTO: UdL

El Centre de Formació Contínua de la Universitat de Lleida oferirà la propera tardor un curs d'especialització en control de gestió-controller, gràcies al conveni de col·laboració que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernández, i el president de l'Institut Financer IFA, José Francisco Martí García. Aquest curs serà preparatori per a l'obtenció de la certificació CCA (chartered controller analyst) que atorga el Global Charterd Controller Institute (GCCI).

L'acord és fruit de la col·laboració que des de fa dos anys mantenen el GCCI i la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL en el Màster Comptabilitat, Auditoria i Control de Gestió, únic a Catalunya en oferir formació presencial per a l'obtenció de  la certificació CCA.

El 'controller' és una persona encarregada de proporcionar a la direcció de les empreses les eines necessàries per a la gestió i la presa de decisions. Es tracta d'un perfil analític que se centra en obtenir dades que després transforma en informació, cada cop més demandat, segons ha explicat Lola Lozano, general manager del GCCI. Actualment, n'hi ha a l'Estat 1.500 d'acreditats.

El professor de la UdL, Xavi Sabi, va anunciar que la UdL i l'IFA també oferiran cursos específics per a l'obtenció de la certificació CCA a Barcelona, sigui en les instal·lacions de l'IFA o d'empreses col·laboradores.

Per la seua part, tant el rector com el president de l'IFA han destacat la importància de la col·laboració entre l'acadèmia i l'empresa per garantir les competències, habilitats i codi ètic dels professionals, a través de certificacions independents.