Prop de 700 classes per videoconferència de mitjana al dia a la UdL

Des que es va suspendre la docència presencial, l'augment ha estat del 2050%

docenciavirtual
Una professora en videoconferència. FOTO. UdL
Durant aquesta darrera setmana, el professorat de la Universitat de Lleida (UdL) ha fet prop de 700 classes per videoconferència al dia de mitjana enlloc de les 20 sessions que es realitzaven abans que se suspengués la docència presencial el passat 13 de març a causa del COVID-19. Això suposa un increment percentual del 2050%, segons dades facilitades per la unitat de Sistemes d'Informació i Comunicacions (SIC) de la UdL.

Tot i que la raó és la impossibilitat de fer docència presencial, des dels vicerectorats de Qualitat i Innovació Docent i d'Ordenació Acadèmica, s'afirma que aquesta experiència, que alguns docents estan experimentant per primera vegada, posa de manifest que la docència en línia està desplegada ara com ara en totes les titulacions de grau i màster i "que s'està incorporant al nostre dia a dia".

L'accés al campus virtual Sakai de la UdL ha passat de 18.300 entrades diàries de mitjana abans del tancament a 44.400 després d'aquesta data. El seu ús durant aquests dies ha tingut un increment del 142%. "El sistema ha respost bé a l’increment de la demanda, tot i que els primers dies es van detectar alguns problemes de connectivitat i d'accés a algunes aplicacions que s'estan solucionant des del SIC", informen des de l'equip de govern de la UdL.

Actualment s'està treballant en l'anàlisi detallada assignatura per assignatura en curs, i també per formar al professorat en l'ús de l'eina per fer exàmens on-line. "Donada la situació d’incertesa sobre la duració d’aquest període de confinament, estem preparant amb la unitat de Suport i Assessorament a l’Activitat Docent activitats de formació i de suport virtual per al professorat en temes d’avaluació en línia mitjançant l’eina de test i qüestionaris del campus virtual", afegeixen.

Per la seua part, el Consell de l'Estudiantat ha informat a l'alumnat que la setmana d'exàmens de l'abril s’ha convertit en una setmana lectiva i que l'avaluació continuada de les assignatures es mantindrà i garantirà de les eines del campus virtual. El Consell també ha comunicat a l'estudiantat que si alguna persona d'aquest col·lectiu té dificultats per seguir la docència per mitjans telemàtics, ja sigui per manca d’accés a internet, ordinador o qualsevol altre recurs, ho faci saber al propi Consell o al vicerectorat d'Estudiants i ocupabilitat.