La UdL frega els 10.300 alumnes aquest curs

La matrícula puja un 14'2% a màsters i un 18,5% a doctorat

DretiEconomiaUdL2016
Una classe a la Facultat de Dret, Economia i Turisme / Foto: Replay

La Universitat de Lleida (UdL) compta amb 10.259 estudiants, 5.896 dones i 4.363 homes, segons l'avanç de matrícula del curs 2016-2017 que avui ha facilitat el vicerector de Docència, Francesc Garcia. La xifra representa un increment global del 2,4% respecte al curs anterior, incloent els centres adscrits. Els graus han incrementat l'alumnat un 0,3% malgrat la retallada de places a primer curs a Medicina i Administració i Direcció d'Empreses (ADE). Mentre, al doctorat la matrícula ha pujat un 18,5% i als màsters, un 14,2%.

Segons aquestes dades, els graus i dobles graus de la UdL compten amb 8.349 estudiants; els màsters, amb 1.149; i els cursos de doctorat, amb 474. Els programes de mobilitat n'aporten 287 durant el primer quadrimestre. Garcia ha insistit que es tracta de dades provisionals, "ja que la matrícula està oberta a trasllats d'expedients fins el maig, el que pot suposar uns 200 alumnes més".

Pel que fa als graus, els que compten amb un volum més elevat d'alumnat són ADE (716), Medicina (665), Educació Primària (544), Dret (502) i Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (486). Per contra, els que tenen les xifres més baixes de matrícula són la titulació a extingir de Ciència i Salut Animal (12), el doble grau d'ADE i Turisme (14), Filologia Catalana i Estudis Occitans (21), el recent doble grau de Nutrició Humana i Fisioteràpia (27), i Història de l'Art i Gestió del Patrimoni Artístic (39).

Pel que fa a les dades de primer curs, la UdL oferia 2.337 places, de les que n'ha cobert el 88,5%. Les titulacions amb menys alumnes de nou ingrés han estat Filologia Catalana i Estudis Occitans (5), Geografia (7), Arquitectura Tècnica i Edificació (12) i Història de l'Art i Gestió del Patrimoni Artístic (12). Garcia ho atribueix a "les perspectives del mercat laboral" en aquests àmbits. Per contra, s'han omplert amb escreix les titulacions "relacionades amb l'educació, la salut, la comunicació, l'esport i algunes branques de l'àmbit agroalimentari", ha explicat.

El vicerector de Docència ha aprofitat la presentació d'aquestes dades de matrícula per tornar a reivindicar "una baixada en el preu dels graus i dels màsters perquè siguin socialment assumibles". També creu que cal reflexionar sobre el fet que molts joves d'origen immigrant no arriben a la universitat, ja que "tot i que representen el 21% de la població d'aquesta edat, només suposen el 5% del nostre alumnat".