Acord perquè estudiants andorrans puguin fer les PAU a la Seu d'Urgell

La UdL hi desplaçarà un tribunal per a la correcció de la fase voluntària especifica

Batalla, Chacón, Fernández i Jover.
Batalla, Chacón, Fernández i Jover. FOTO: UdL
La Generalitat de Catalunya, el Govern d’Andorra, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i la Universitat de Lleida (UdL) han subscrit un conveni perquè l’estudiantat provinent del sistema educatiu andorrà pugui realitzar la Prova d’Accés a la Universitat (PAU) a la Seu d’Urgell.

L’objectiu d’aquest acord és que els alumnes procedents del sistema educatiu andorrà puguin examinar-se en entorns més pròxims als seus llocs de residència. Fins ara, els estudiants andorrans havien de desplaçar-se a tribunals de Lleida a fer les PAU, per realitzar la fase voluntària específica que serveix per apujar la nota final d’admissió fins a una puntuació màxima de 14 punts. A partir d’ara, podran fer-ho en el lloc corresponent habilitat per l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, amb el tribunal que la UdL desplaça a aquesta ciutat.

Fruit d’aquesta col·laboració, la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’Oficina d’Accés a la Universitat del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) es compromet a designar els membres que formaran part del Tribunal de correcció de la Universitat de Lleida a la Seu d’Urgell.

La consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha celebrat l’acord: “Avui veiem una mostra de suma de FOTOTgenerositats de totes les entitats que formem part d’aquest conveni; tenim la voluntat i l’interès mutu de facilitar eines als estudiants, beneficiaris directes d’aquest acord”. A més, la consellera ha recordat que recordat que “en aquesta nova economia, el talent juga un paper cabdal, i en aquest context, Catalunya té un sistema educatiu compromès amb la societat del coneixement”.

El ministre d’Educació i Ensenyament Superior d’Andorra, Eric Jover, ha remarcat que “el compromís del Govern per una educació de qualitat passa també per posar les màximes facilitats als estudiants per poder accedir a l’ensenyament superior” En aquest sentit, ha afegit que “el fet de poder examinar-se a la Seu d’Urgell serà una facilitat més”, i ha agraït la col·laboració de totes les parts per fer-ho possible.

L’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, s’ha felicitat per l’acord assolit perquè “els lligams entre la Seu i el Principat d'Andorra sempre han estat molt estrets, també en matèria de projectes acadèmics. Aquest acord beneficiarà molt als estudiants del Principat en un moment tan important del seu itinerari acadèmic”.

Per la seva banda, el rector de la UdL, Roberto Fernández, ha destacat que aquest acord és “un pas endavant en les facilitats que la universitat ha de donar als futurs estudiants. Fer més còmoda la participació dels estudiants del sistema andorrà a les PAU, és un compromís amb el qual la Universitat de Lleida està satisfeta de participar”, ha afegit.

El conveni, que té una vigència inicial de quatre anys, preveu la creació d’una Comissió de Seguiment integrada per representants de les quatre institucions signatàries que vetllarà pel seu compliment.

TEXT: Premsa Secretaria d'Universitats i Recerca