Ajuts de 'la Caixa' per a beques-salari i activitats socials de la UdL

L'Obra Social aportarà 24.000 euros gràcies a un conveni de col·laboració

bequessalariUdL
Joaquim Macià i Roberto Fernández signant el conveni. FOTO: UdL

L'Obra Social “la Caixa” aportarà 24.000 euros a les activitats socials i culturals que desenvolupa la Universitat de Lleida (UdL), en virtut d'un conveni signat avui pel rector de la UdL, Roberto Fernández, i el director d'Institucions de CaixaBank a Catalunya, Joaquim Macià. La meitat dels diners aniran destinats a beques-salari per a l'estudiantat i l'altra, a organitzar activitats relacionades amb temes socials. El conveni té una vigència d'un any.

Pel que fa a les beques-salari, van adreçades a alumnat amb qualificacions excel·lents en els seus estudis de secundària, que es matriculin de nou accés a graus de la UdL, i que tinguin un nivell de renda familiar que no superi el que permet accedir a les beques ordinàries del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports. La UdL va aprovar la convocatòria, que acaba el proper 30 de juliol, en el darrer consell de govern ordinari, el passat mes de maig.

Quant a les activitats socials, es tracta de reunions científiques, congressos, jornades i simposis on es debati o presentin recerques sobre temes relacionats amb la pobresa, la desigualtat, la exclusió social, la cohesió, la integració de discapacitats o de gent gran en la vida activa, els fenòmens migratoris, els problemes mediambientals, la sostenibilitat i la eficiència energètica, entre altres temes.