Una app per a entrenadors o com gestionar menjadors escolars, al Mercat de la Tecnologia

Uns 1.700 alumnes participen aquest dimecres a la trobada que organitza la UdL

mercatecUdL2017
Participants en l'edició de l'any passat Foto: ICE-UdL

Prop de 1.700 alumnes d'ESO, Batxillerat i Formació Professional de 22 centres educatius participaran demà al 14è Mercat de la Tecnologia, al campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL). D'aquests, 210 ho fan com a expositors i amb projectes tan curiosos com ara una aplicació mòbil per a entrenadors esportius, un dispositiu per gestionar menjadors escolars, una guia de pesca a Internet o diferents robots.

SportApp és una aplicació de l'INS La Caparrella encarada als entrenadors dels diferents esports d'equip com ara futbol, basquet, hoquei patins... Permet consultar dades com els resultats de l'equip o les estadístiques dels jugadors. Mentre, la plataforma Fishipedia, del mateix centre, es presenta com la primera guia de pesca de Catalunya.

El Col·legi Mater Salvatoris signa, entre altres projectes, FoodCircle, un dispositiu electrònic per controlar i gestionar el menjador de l'escola mitjançant un sensor biomètric d'empremtes dactilars. Mentre, l'INS del Pont de Suert porta al Mercat de la Tecnologia un braç robòtic electro-pneumàtic d'alumini, controlat per RaspBerry Pi, un computador de placa única de baix cost dissenyat al Regne Unit per estimular l'ensenyament de ciències de la computació a las escoles.

Són només alguns dels 75 projectes científics i tecnològics que es presenten enguany en el marc d'aquesta trobada, impulsada per la UdL, amb el suport del departament d'Ensenyament de la Generalitat. Concretament, organitzen el vicerectorat d'Estudiants, l'ICE i l'Escola Politècnica Superior de la UdL. A la xarxa de mercats de tecnologia també hi participen la Universitat de Vic i l'Escola d'Enginyeria de Terrassa de la UPC.

El programa inclou fins a 11 tallers sobre temes com ara els biosensors, la criptografia, la resistència de materials, La policia científica utilitza la química, amb els Mossos d'Esquadra; o La tecnologia aplicada al món dels Bombers, amb el cap d'àrea d'operacions de Lleida.  I també 6 demostracions sobre àmbits com la programació de videojocs, l'anàlisi d'obres d'art o la impressió en 3D.

Entre les xerrades previstes al Mercat de la Tecnologia de la UdL, destaca la del divulgador científic Marc Boada, presentador del programa de televisió Què, qui, com entre els anys 2008 i 2011, que parlarà sobre els avenços tecnològics amb la conferència De la destral de sílex al telèfon intel·ligent, una brevíssima història de la tecnologia. Aquest any, i com a principal novetat, el Mercat engega un concurs d'Instagram per tots aquells aficionats a les xarxes socials. Les fotografies s'hauran de penjar amb l'etiqueta #MdT2017.