Prop de 1.900 alumnes fan la selectivitat a la UdL

Fins dijous, als campus de Cappont, Agrònoms i Ciències de la Salut

selectivitatUdL2918
Una de les aules on es fan les proves al campus de Cappont. Foto: UdL

Un total de 1.868 alumnes -50 més que al juny de 2017- han iniciat aquest matí les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), més conegudes com a selectivitat, als 8 tribunals que coordina la Universitat de Lleida (UdL). Estan ubicats als campus de Cappont, Agrònoms i Ciències de la Salut, així com a La Seu d'Urgell. D'aquests estudiants, 1.612 just han acabat el Batxillerat i majoritàriament fan la fase general i l'específica; 165 es presenten per lliure i 91 provenen de Cicles Formatius de Grau Superior.

Llengua Castellana i literatura ha servit per obrir foc a tres dies d'exàmens. L'estudiantat podia escollir entre dos opcions:  un text de l'historiador israelià Yuval Noah Harari sobre les diferències entre homes i dones i un diàleg de La casa de Bernarda Alba, de Federico García Lorca. La fase obligatòria consta de cinc assignatures: quatre matèries comunes i una assignatura de modalitat. L'específica, que és voluntària i serveix per pujar nota, consta de fins a tres matèries de modalitat. La principal novetat d'enguany és la inclusió d'Història de la Filosofia a la fase específica. A més, aquesta assignatura passa a ser ponderable a graus de les branques d'Arts i Humanitats i de Ciències Socials i Jurídiques.

Els 320 aspirants a accedir als estudis d'Educació Infantil i Primària hauran de superar, a més, la prova d'aptitud personal (PAP) que inclou exàmens de Competència comunicativa i raonament crític i Competència logicomatemàtica. Tindràn lloc el dissabte 16 de juny a la Facultat de Dret, Economia i Turisme. Totes les notes es faran públiques dimecres, 27 de juny. Les sol·licituds de les reclamacions es poden presentar durant dos dies, fins el 29de juny. El resultat de reclamacions i doble correccions es coneixerà el 9 de juliol.