Ajut de la UE per a la propera Nit de la Recerca, que serà al novembre

La UdL rep 12.500 euros per aquesta iniciativa

nit recerca
Una edició anterior a l'Escola Politècnica Superior / Foto: UdL

La Universitat de Lleida (UdL) rebrà un ajut de 12.500 euros de la Unió Europea (UE) per organitzar la propera Nit de la Recerca, que enguany tindrà lloc el 27 de novembre. La subvenció s'emmarca en el programa Horizon 2020 i suposa un total de 85.000 euros per les entitats impulsores de la iniciativa arreu de Catalunya.

El consorci català format per la UdL, la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat de Vic (UVic), la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal) i l'Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) ha aconseguit finançament per aquest projecte que enguany tindrà com a lema "Recerca per canviar".

La iniciativa, anomenada EUNightCAT20, ha obtingut una puntuacio de 14 dels 15 possibles punts. "Aquesta seria el primer cop que la Nit Europea de la Recerca a Catalunya se celebra amb finançament de la Comissió Europea i és un gran suport per posar en valor de cara a la societat la recerca i innovació catalana", explica Sílvia Simon, investigadora de la UdG i coordinadora del projecte.

La Nit Europea de la Recerca és un esdeveniment públic dedicat a la divulgació de la ciència que se celebra cada any en més de 300 ciutats de 30 països d'Europa al mateix temps. El seu objectiu és apropar la recerca i els seus protagonistes al públic de totes les edats i donar a conèixer la recerca i la innovació de manera planera i divertida.

Cada any, aquest esdeveniment se celebra l'últim divendres de setembre, tot i que la seua popularitat fa que s'allargui durant els dies previs i el cap de setmana. Aquesta edició, però, degut a la situació excepcional per la pandèmia de la Covid-19  i per comptar amb el temps de preparació necessari que requereix aquest gran esdeveniment, s'ajornarà fins al 27 de novembre. En qualsevol cas, el format de les activitats estarà supeditat a les indicacions fixades per les autoritats.

En l'edició d’enguany, i gràcies al finançament rebut per la seua excel·lència, impacte i eficiència en la implementació de la Nit Europea de la Recerca, l'ACCC s'encarregarà de coordinar els cinc nodes de Catalunya (Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona i Vic) juntament amb les entitats adherides en aquest projecte europeu: UdL, UdG, UB, ISGlobal, URV i UVic.

El projecte compta amb el suport de diverses entitats com la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRi), l'AGAUR (Agència de Gestió d’Ajuts Universitàries i de Recerca) i la ACUP (Associació Catalana d'Universitat Públiques), entre altres.

Text: Comunicació ISGlobal / Premsa UdL