Beques JADE i JADE Plus a una trentena d'estudiants llatinoamericans

BequesJADE2014Udl
Les autoritats amb alguns dels becats. / Foto: UdL.

Un total de 27 alumnes llatinoamericans -25 de grau i 2 de postgrau-, han estat becats enguany per cursar estudis a la Universitat de Lleida, gràcies les beques Santander JADE i JADE de mobilitat internacional, que finança íntegrament Banco Santander a través de la seua Divisió Global Santander Universidades. Avui, el rector de la UdL, Roberto Fernández, i Luis Herrero, sotsdirector general del banc i director territorial a Catalunya, han lliurat les credencials als beneficiaris d'aquests programes en un acte que ha tingut lloc al Saló Víctor Siurana.

El programa JADE, actualment en la seua dotzena edició, ofereix beques per a estudiants mexicans de grau interessats a completar a la UdL la seua formació durant sis mesos. Mentre, el JADE Plus -que arriba a la vuitena convocatòria- facilita que universitaris de tota Llatinoamericà puguin fer estades de fins a tres anys a Lleida per cursar els seus estudis de doctorat. Enguany, l'estudiantat becat és de Mèxic (26) i Argentina (1).

Els set centres de la UdL compten entre els seus estudiants amb beneficiaris del programa JADE, la majoria d'ells a la Facultat de Dret i Economia (11). També n'hi ha a l'Escola Politècnica Superior (4), Ciències de l'Educació (3), l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (2), la Facultat de Lletres (2), la Facultat de Medicina (2) i la d'Infermeria (1), pertanyents a sis institucions d'educació superior mexicanes. Quant a les doctorandes, estan adscrites una, a la Facultat de Lletres i, l'altra, a l'ETSEA. Des de la seua posada en funcionament, uns 330 estudiants s'han beneficiat dels dos programes.

El rector, que ha agraït el suport continuat de Banco Santander a la Universitat de Lleida, ha destacat que les beques Jade i Jade Plus ens permeten conèixer-nos i enriquir-nos culturalment perquè "el que tenim en comú els universitaris d'arreu del món és precisament la universalitat de la nostra condició".

Per la seua part, Luis Herrero ha felicitat els estudiants que han rebut una de les beques "pel seu esforç i dedicació" i ha destacat que aquesta iniciativa conjunta "és una aposta per l'educació superior, la internacionalització i el reconeixement a l'esforç dels alumnes"

Banco Santander participa en aquestes iniciatives a través de la seua Divisió Global Santander Universitats, que manté acords de col·laboració amb més de 1.100 universitats i centres d'investigació de tot el món. Desde 1996, Santander Universitats ha destinat més de 1.000 millons de euros a diverses iniciatives i projectes universitaris. Enguany donarà suport amb el seu mecenatge a la III Trobada internacional de rectors Universia, que se celebrarà el proper mes de juliol a Brasil.