'Blade Runner' i Keith Haring, filosofia per a infants i joves

Una cinquantena d'alumnes d'infantil, primària i secundària en una jornada de la UdL

br
Fotograma de Blade Runner (Ridley Scott, 1982)
Una de les pel·lícules de culte de ciència ficció, Blade Runner (Ridley Scott 1982), serà el fil conductor d'un dels tres tallers programats en la II Jornada de filosofia per a nens i nenes de dissabte, 16 de març, que organitza el Vicerectorat d'estudiants i l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) de la Universitat de Lleida.

Aquest film, protagonitzat per Harrison Ford, Rutger Hauer i Sean Young sobre un món on competeixen humans i replicants, servirà perquè alumnat de primària de l'escola Sol Ixent de Corbins s'apropi a conceptes com ara la identitat, l'ésser i la vida, de la ma de la mestra del centre, Araceli Ochoa.

Les creacions de l'artista plàstic i activista nord-americà, Keith Haring, autor entre d'altres del mural de Barcelona, Todos juntos podemos parar el sida, seran el punt de partida del taller per als més menuts. A Filosofem amb Keith Haring, conduit per la mestra Antònia Guillaumet, hi participarà alumnat de P5 de l'escola La Rosella de Roselló.

En aquest sentit, la relació entre l'art i la filosofia també protagonitzarà el taller per a estudiantat de secundària que impartirà el professor del col·legi Episcopal, Ignacio Terrado, amb estudiants de 1r de Batxillerat d'aquest centre.

En total, seran prop de cinquanta infants i joves els protagonistes d'una jornada que reprèn la que es va celebrar al 2011 a iniciativa de l'equip ICE de filosofia. El seu objectiu, reivindicar la importància d'aquesta disciplina als centres educatius com e eina imprescindible per a pensar millor i desenvolupar un pensament crític i curós, expliquen els seus organitzadors.

La II Jornada de filosofia per a nens i nenes, s'iniciarà dissabte, amb una xerrada de Jordi Nomen, professor de filosofia i ciències socials i cap del departament d'Humanitats de l'escola Sadako de Barcelona. Aautor del llibre El nen filòsof, Nomen pronunciarà una conferència que du el mateix títol que aquest assaig que dóna eines a pares, mares i docents per desenvolupar la intel·ligència filosòfica dels infants.