Càrnica Batallé i Residència Sanitas, premis Consell Social

Set graduats de la UdL guardonats també pels seus treballs de fi de grau

consellsocialUdL2018
El ple del Consell Social va ratificar els premis. FOTO: UdL

Càrnica Batallé i Residència Sanitas de Lleida, han estat les empreses distingides en els primers premis Consell Social pel seu compromís amb la Universitat de Lleida. El jurat integrat per Rosa Eritja (Foment de Treball), Jaume Salto (PIMEC), Delfí Robinat, Antonio Pujol i Conxita Villar (president, vicepresident i secretària del Consell Social) va acordar reconèixer així la col·laboració que ambdós, una en la categoria de gran empresa i, l'altra en la de petita i mitjana, mantenen amb la UdL.

El jurat ha tingut en compte que tinguin universitaris en pràctiques a les seues instal·lacions, la valoració que n'han fet les direccions dels centres de la UdL, així com els convenis amb grups de recerca i l'import que hi destinen.

Tot i que els premis Compromís empresarial no tenen dotació econòmica, sí que suposen, en paraules de Conxita Villar, un reconeixement a les empreses que col·laboren amb la UdL al mateix temps que volen animar a altres a fer-ho.

Pel que fa als premis Consell als Millors treballs de de final de grau (TFG) d'estudiants que continuen cursant un màster a la UdL, dels dotze que hi optaven se n'han premiat set, un per cada escola i facultat de la UdL. Quatre dels TFG premiats havien obtingut un 10 de nota, dos un 9,9 i un altre un 9,5. Els guardonats, cinc noies i dos nois, tindran la matrícula de màster gratuïta fins a un import màxim de 3.000 euros.

El jurat, integrat pel president, el vicepresident, la secretària del Consell Social, un representant de l'estudiantat, Jordi Peña, i una del professorat, Montse Casanovas, van decidir atorgar els premis als TFG següents:

-Aproximació al pati científic, de Raul Peinado (Educació Infantil)
-Dictamen civil i fiscal d’un divorci, d'Anna Massons (Dret i Administració d'empreses)
-Papel de la vía canónica de señalización WNT/b-catenina en cáncer de colon, factores asociados a su desarrollo y dianas terapéuticas, de Neus Pérez (Biotecnologia)
-Estudi de l’efecte dels factors neurotròfics en motoneurones i la seva relació amb Atròfia Muscular Espinal, de Núria Vivancos (Ciències Biomèdiques)
-Proposta d’intervenció psicoeducativa mitjançant la utilització d’una aplicació mòbil per tal de reduir el grau d’incertesa en pacients diagnosticats amb malformació Chiara tipus 1, de Laia Llubes (Infermeria)
-Resiliència, de catalina Bover (Comunicació i periodisme audiovisuals)
-Disseny i prototip destapador de pots de confitura, d'Oriol Revés (Enginyeria electrònica, industrial i automàtica)

Finalment, el premi Model de superació de l'estudiantat de grau que continua estudiant màster a la UdL, ha quedat desert. Tant les empreses com les persones guardonades rebran els premis en un acte que tindrà lloc el proper 19 d'octubre.