Carregador solar per a mòbils al campus de Cappont

carregadorsolarmobilUdL
Alguns usuaris usant l'aparell, instal·lat davant del Centre de Cultures Foto: UdL

El campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL) compta des d'aquesta setmana amb un eco-carregador de telèfons mòbils que funciona amb energia solar i permet fer la càrrega de manera ràpida i gratuïta. És fruit d'un acord de la UdL amb l'empresa Greensol Smart City Solutions SL, fundada per dos titulats de l'Escola Politècnica Superior de la UdL i dedicada a la venda, el lloguer i cessió d'elements urbans per a ciutats intel·ligents.

El vicerector de Campus, Jesús Avilla, ha explicat que es tracta d'una prova pilot i, si funciona, la UdL "es plantejarà instal·lar més carregadors solars a altres campus". L'aparell, ubicat davant del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, té un funcionament molt senzill.  Simplement cal girar les rodes de la zona dels connectors fins a trobar el pin adequat al mòbil i connectar-lo. Si l'usuari compta amb un cable, també té disponible una sortida USB femella als connectors per poder endollar el telèfon.