Cases de tova sostenibles i solidàries

Alumnat de l'EPS col·laborarà en la construcció d'un mòdul mèdic a Burkina Faso

domoUdL
Els participants al taller construint una domo. FOTO. ODCE-UdL

Una quinzena de persones participen fins el dia 29 a l'Escola Politècnica Superior (EPS) en un curs intensiu per aprendre a construir edificacions amb supertova o earthbag, una tècnica ecològica que usa sacs tubulars plens de terra. Són alumnes de Lleida, Eivissa, Saragossa, València, Múrcia, Itàlia i Brasil. Entre els estudiants també hi ha professionals de l'arquitectura, el dret, la delineació i l' art.

El taller s'emmarca en un projecte de cooperació internacional que té com a objectiu aixecar un mòdul per al centre mèdic Emsimision a la capital de Burkina Faso, Ouagadougou. Coordinat per l'EPS, compta amb la col·laboració de la Fundació Lleida Solidària i de l'empresa Domoterra Superadobe, i està finançat amb 7.350 euros per l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL.

L'alumnat matriculat, la majoria de la titulació d'Arquitectura Tècnica de l'EPS, aprenen aquesta forma de construcció per fer edificis denominats domos, amb formes voltades, cúpules i arcs. Estan pensats per a ser refugis d'emergència després d'una catàstrofe humanitària, tot i que poden ser una alternativa per l'accés a l'habitatge en països en vies de desenvolupament.

Està previst que els participants en el taller que s'està duent a terme al campus de Cappont puguin optar a beques per desplaçar-se aquest proper estiu a Burkina Faso i col·laborar en aquest projecte de cooperació on també hi participarà la població local.