Prop d'11.000 universitaris escullen aquest dimarts el rector de la UdL

El catedràtic de Química, Jaume Puy, encapçala l'única candidatura

urnesUdL
Les urnes ja estan preparades / Foto: UdL
Un total de 10.945 universitaris entre estudiantat (9.280), personal docent i investigador-PDI (1.203) i personal d'administració i serveis-PAS (462) estan cridats aquest dimarts, 7 de maig, a les urnes per escollir el rector de la Universitat de Lleida (UdL) pels propers quatre anys. L'únic candidat a presidir la institució és l'actual vicerector de Recerca, el catedràtic de Química Jaume Puy. Per ser proclamat, ha d'obtenir més vots a favor que en blanc. Si no és així, la normativa estableix que "s'iniciarà de bell nou el procés electoral".

L'horari de votacions s'allarga ininterrompudament entre les 10 del matí i les sis de la tarda en tots els centres de la UdL, inclòs per primer cop el campus d'Igualada (amb 417 electors, 350 estudiants, 36 PDI i 22 PAS). La Junta electoral farà la proclamació provisional de rector l'endemà de les votacions, el 8 de maig, i a partir de llavors hi ha dos dies hàbils per a la presentació de reclamacions, fins l'11 de maig. El dia 14 la Junta proclamarà definitivament el rector de la UdL.

Les eleccions a rector es fan seguint el sistema de vot ponderat. Segons estableixen els Estatuts i la normativa electoral, el vot del professorat doctor amb vinculació permanent (420 persones) val un 51%. La resta de personal acadèmic (docents no doctors, professorat contractat a temps complet o parcial, interins, personal investigador i becaris), que són 783 electors, es pondera al 13%. Quant a l'estudiantat, representa el 26%; mentre que el vot del personal d'administració i serveis té el 10%.

L'actual rector de la UdL, Roberto Fernández, que ha ocupat el càrrec durant els darrers 8 anys, espera que la participació en aquests comicis "sigui massiva" i que la comunitat universitària doni el seu suport al candidat.