Col·laboració de l'ETSEA amb la universitat algeriana d'Ibn Khaldun

convenialgeriaUdL
Mderbel Khalledi i Roberto Fernández / Foto: UdL

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) realitzarà intercanvis científics i tècnics amb la Universitat d'Ibn Khaldun (Tiaret, Algèria) en virtut d'un conveni que avui han signat el rector de la UdL, Roberto Fernánez, i el rector del centre nord-africà, Mderbel Khalledi. L'acord, amb una vigència inicial de 5 anys renovables, se centra inicialment tant en les ciències agronòmiques i forestals com en els sistemes d'informació geogràfica (SIG). Tot i això, Khalledi ha destacat que la col·laboració es pot estendre a altres disciplines com Història o Veterinària.

El text estableix la possibilitat d'engegar programes comuns de docència i recerca, estades de formació per a l'estudiantat de doctorat i el professorat, i la cotutorització de tesis. L'ETSEA col·labora amb la Universitat d'Ibn Khaldun des del 2007, sobretot a través del professor de Producció Animal, Delfí Sanuy. Fins a l'actualitat, tres estudiants i dos professors han viatjat a Algèria per a desenvolupar-hi recerques. De fet, un dels possibles projectes de futur emmarcat en aquest conveni és l'elaboració, per part d'experts de l'ETSEA, del mapa de fauna del nord del país.

La Universitat d'Ibn Khaldun comença ara el seu camí d'internacionalització. De fet, la visita a Lleida ha suposat el primer viatge d'aquest tipus per al seu rector, Mderbel Khalledi. El rector de la UdL, Roberto Fernández, ha agraït aquesta deferència i ha recordat els vincles dels països de la Mediterrània pel coneixement i la cultura, per sobre de les diferents religions.