Contra els estereotips i per la diversitat

Un grup d'universitaris de la UdL s'organitza en el col·lectiu Unim cultures

unim cultures (2)
La presentació va tenir lloc a la FEPTS. FOTO: Unim cultures

Amb l'objectiu de trencar amb els estereotips, de lluitar contra el racisme i la marginació, de promoure l'intercanvi cultural i l'educació, de crear espais de debat i oferir suport als universitaris que són d'altres cultures, ha nascut el col·lectiu Unim cultures.

Així ens ho explica el seu impulsor, Ahmed Marrakchi, un estudiant de quart del grau d'Educació Social a la Universitat de Lleida, que ha engrescat una quinzena d'alumnes de la Universitat de Lleida nascuts a Catalunya, al Marroc, Nigèria, Romania, Paquistà i Equador a crear l'associació.

"Es tracta d'encabir-hi tothom, no importa d'on siguem i quina cultura tinguem, perquè precisament aquesta diversitat individual ens enriquirà i potenciarà el grup. El desig de la nostra associació és extrapolar aquesta unió a la resta de la societat", afegeix.

Unim cultures es va presentar divendres passat a la Facultat d'Educació, Psciologia i Treball Social (FEPTS) de la UdL en un acte on hi van participar estudiants i professorat universitari, així com el cònsol del Marroc a Tarragona, Abdelaziz Jatim, i el president del Centre Euro Àrab, Fouad Ahmad Assadi, entre altres.

Els integrants de l'associació ja estan organitzant les seues primeres activitats: un intercanvi solidari de llibres per Sant Jordi i una taula redona amb dones de diferents cultures, tot amb la voluntat de compartir, conclou l'Ahmed.