Damià Vericat, nou vicerector de Professorat de la UdL

El catedràtic laboral de Geografia Física substitueix Francesc Giné

Damià Vericat
Vericat, en la defensa de la seua plaça com a catedràtic laboral / Foto: ETSEAFIV-UdL
El catedràtic laboral de Geografia Física de la Universitat de Lleida (UdL), Damià Vericat Querol, assumeix des d'avui el vicerectorat de Professorat de la institució, en substitució del professor de l'Escola Politècnica Superior Francesc Giné de Sola, que ha cessat del càrrec que ocupava des de novembre de 2020. El rector, Jaume Puy, ha agraït a Giné "el seu compromís i esforç, i la tasca que ha dut a terme en els anys que ha encapçalat aquest vicerectorat".

Vericat, del Departament de Medi Ambient, Ciències del Sòl i Química, és geomorfòleg fluvial especialitzat en el transport de sediment i l'ecohidràulica. Llicenciat i doctorat per la UdL, és membre del Grup de Recerca de Dinàmica Fluvial. Les seues línies d'investigació inclouen el control i monitoreig de la dinàmica fluvial, amb especial èmfasi al transport de sediment i els processos morfo-sedimentaris associats; la gestió d'aigua i sediment en rius regulats; l'aplicació de tècniques de teledetecció i topogràfiques per a l'estudi de medis fluvials; i l'eco-geomorfologia.