Deu universitaris catalans es formen en institucions europees a Brussel·les

Són els ambaixadors i les ambaixadores UNICAT, liderats per l'alumne de la UdL, Daniel Florensa Vas

brusseles
El grup universitari a Brussel·les. FOTO: Generalitat de Catalunya
Deu estudiants universitaris catalans -entre ells l'alumne de la Universitat de Lleida, Daniel Florensa Vas- finalitzen avui a Brussel·les (Bèlgica) la III Jornada formativa sobre oportunitats de feina i pràctiques a les institucions europees.

Aquesta formació de dos dies s'emmarca en el Programa Ambaixadors i Ambaixadores UNICAT que des de 2017 impulsen el Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), la delegació del Govern davant la UE i les universitats catalanes per donar a conèixer al seu alumnat les oportunitats laborals i de pràctiques externes que ofereixen les institucions europees.

Els joves ambaixadors i ambaixadores UNICAT, liderats i coordinats enguany per Daniel Florensa, han participat en sessions sobre la carrera professional a les institucions i els òrgans de la Unió Europea (UE), els seus respectius procediments de selecció, l'experiència de treballar en institucions de la UE i els projectes Green Erasmus i European Students Union, per acabar avui, amb visites a la Comissió Europea i al Parlamentarium.

Els han acompanyat el secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya, Josep Ribas, la cap de l'Oficina del CIC, Pia Moret Ramon Bonvehi, el tècnic, Ramon Bonvehi, així com el vicerector d'Internacionalització de la UdL, Toni Granollers, ja que enguany l'ambaixador de la UdL és qui lidera i coordina el grup.

Del Programa Ambaixadors i Ambaixadores UNICAT en formen part les universitats de Lleida, Girona, Rovira i Virgili, Barcelona, Autònoma de Barcelona, Pompeu Fabra, Politècnica de Catalunya, Ramon Llull, Internacional de Catalunya i Vic-Central de Catalunya.