Divuit medalles per a la UdL en els darrers Campionats de Catalunya Universitaris

Cinc ors, quatre argents i nou bronzes en una temporada atípica per la COVID-19

futbolfemeni
Les noies de futbol-11, un dels dos ors col·lectius / Foto: Esports UdL
Les esportistes i els esportistes de la Universitat de Lleida (UdL) han aconseguit un total de 18 medalles - 11 individuals i 7 per equips- en la darrera edició dels Campionats de Catalunya Universitaris, marcats per la COVID-19. I és que la pandèmia va aturar les competicions el 12 passat de març, obligant a suspendre el 30% de les proves d'esports individuals. Tampoc s'han pogut celebrar els campionats d'Espanya ni d'Europa. Els representants de la UdL han sumat 5 ors, 4 argents i 9 bronzes.

L'equip femení de futbol-11, entrenat per Ayoub Bacha, ha estat un dels dos de la UdL que ha pujat a la part més alta del podi. Les noies es van proclamar campiones universitàries de Catalunya en vèncer el conjunt de la UB. També han aconseguit l'or els membres de l'equip masculí de natació que es van imposar a la prova de relleus de 4x50 lliures: els alumnes d'INEFC Bernat Lomero, Tomàs Lomero i Jordi Castellà, i l'estudiant de la Facultat de Dret, Economia i Turisme, Enric Ormo.

A nivell individual, Bernat Lomero també es va penjar l'or en 50 metres papallona i el bronze en 100 metres lliures i 100 metres papallona. Altres campions de Catalunya de la UdL són l'alumna del doble grau de Fisioteràpia i Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport, Jone Zabaleta, en cros femení; i l'estudiant de l'Escola Politècnica Superior Lluís Mas, en la categoria de menys de 80 quilos de Taekwondo.

Completen el medaller individual de la UdL Enric Ormo, argent en 50 metres braça; Roger Camprubi, argent en cros masculí; Víctor López, estudiant de la Facultat d'Infermeria i Fisioteràpia, amb argent en escalada; Sònia Sans, del mateix centre, bronze en cros femení; Tomàs Lomero, bronze en 50 metres papallona de natació; i Jordi Castellà, bronze en 100 metres esquena.

Per equips, la Universitat de Lleida ha obtingut medalla de bronze en handbol femení, bàsquet femení, voleibol femení, futbol 11 masculí i futbol sala masculí.