Doctorat honoris causa per a Jaume Pont a Grècia

Serà investit per la Universitat Nacional i Kapodistríaca d'Atenes al maig

jaumepont
El catedràtic emèrit de la UdL Foto: COURTOISE

El catedràtic emèrit de Literatura Espanyola Moderna i Contemporània de la Universitat de Lleida (UdL), Jaume Pont Ibáñez, serà investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Nacional i Kapodistríaca d'Atenes el proper 29 de maig, a proposta del seu Departament de Llengua i Literatura Hispànica.

Pont és un dels poetes més significatius de la poesia catalana actual, amb guardons com el Carles Riba (2006) per Enlloc, el Nacional de la Crítica (2001) amb el Llibre de la frontera de Musa ibn-al-Tubbii, el Premi de la Crítica Serra d'Or (1991) per la seua antologia poètica Atzar Rao, el Vicent Andrés Estellés (1982) amb Divan i el premi europeu Virgile del Cénacle Européen Francophone per la seua obra traduïda al francès.

En l'àmbit de la recerca, el catedràtic emèrit de la UdL és expert en el poeta Carlos Edmundo de Ory i el Postismo, moviment artístic marginal que va sorgir a Madrid l'any 1945 i que està considerat la darrera avantguarda espanyola. Ha estudiat també la literatura fantàstica del segle XIX i la poesia catalana del segle XX. La seua antologia La nova poesia catalana, escrita amb Joaquím Marco, es va convertir en la punta de llança de la seua pròpia promoció literària, la generació dels 80.