Doctorat honoris causa per al geògraf Horacio Capel

La UdL oferirà cursos a l'estiu per alumnat d'ESO, batxillerat i FP

h capel
Horacio Capel. FOTO: Universitat de Barcelona

El Consell de govern de la Universitat de Lleida (UdL) ha aprovat avui, a proposta del Departament de Geografia i Sociologia, un doctorat honoris causa per al professor emèrit de la Universitat de Barcelona, Horacio Capel.

Catedràtic de Geografia Humana a la UB, Capel és un dels màxims exponents de la geografia espanyola i referent obligat per la geografia iberoamericana. A més de la seua amplíssima i diversa obra escrita, que podem trobar en castellà, català, portuguès, anglès, italià, francès i alemany, ha destacat també per seua tasca editorial al capdavant de revistes com Geo Crítica, Scripta Nova, Biblio 3W o Aracne.

Honoris causa per tres universitats argentines, Horacio Capel compta, entre altres, amb la Distinció a l'Activitat Investigadora de la Generalitat de Catalunya (2003), el Preston James Eminent Latin Americanist Career Award (2006), el Prix International de Géographie Vautrin Lud ("Nobel de Géographie") (2008), el Premi Colombià de Geografia Francisco José de Caldas, i el Premi Nacional de la Societat geogràfica Espanyola (2016).

D'altra banda, el Consell de govern ha aprovat la primera convocatòria Campus Jove Itinera per a estudiantat d'ESO, batxillerat i formació professional. Es tracta d'un conjunt d'ajudes, per un import total de 30.000 euros, adreçades al personal de la UdL o extern per a l'organització cursos i tallers de recerca adreçats a futurs universitaris.

Aquestes activitats, que ofereixen la possibilitat d'aprofundir en metodologies i temàtiques que els facilitin el seu futur ingrés en els estudis superiors, assegura el vicerectorat d'Estudiants, tindran lloc entre la darrera setmana de juny i la primera quinzena de juliol.

La sessió també ha servit per donar llum verda al conveni d'adscripció de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès a la Universitat de Lleida per tal d'implementar un Màster Universitari en Escriptura Narrativa. L'Escola determinarà les places de nou accés per a la titulació en base a la demanda. La durada d'aquest acord és de deu anys, renovables per períodes de la mateixa durada.