Dol per la mort de joves universitaris a Freginals

La UdL mostra el seu condol per les víctimes

La Universitat de Lleida (UdL) expressa el seu condol per les víctimes de l'accident de trànsit ocorregut aquesta matinada a l'autopista AP-7, al terme municipal de Freginals. A l'autocar sinistrat viatjaven una seixantena d'estudiants de la Universitat de Barcelona (UB), la Politècnica de Catalunya (UPC), l'Autònoma (UAB) i la Pompeu Fabra (UPF) que tornaven de la nit del foc de València. Almenys 13 alumnes d'Erasmus, de diferents nacionalitats, han perdut la vida i altres 28 han resultat ferits.

Recordem que s'ha habilitat el telèfon 012 per rebre informació de l'accident, així com el 902400012 per trucades de fora de Catalunya.

L'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) ha emès un comunicat per expressar el més sentit condol per les víctimes del tràgic accident i per fer arribar la seua solidaritat a totes les famílies, amics i companys de les estudiants que han perdut la vida i a la resta de ferits en l'accident.

L'ACUP se suma als dos dies de dol oficial decretats per la Generalitat de Catalunya i demana a tota la comunitat universitària que s'afegeixi al cinc minuts de silenci que es faran demà dilluns dia 21 de març, a les 12 del migdia, a l'entrada de l'edifici històric de la Universitat de Barcelona.