'Dones que fan música', proper concert a la UdL

Amb Oksana Solovieva, Svetlana Tovstukha i Akiko Nomoto

concertTovstukhaUdL
La violoncelista Svetlana Tovstukha.

Les dones seran les protagonistes absolutes del proper concert de la 23a Temporada musical de la UdL. Demà dimecres, 9 de març, i en el marc dels actes de la celebració del Dia Internacional de la Dona, la Sala d'actes del Rectorat acull, a partir de les sis de la tarda, un concert gratuït a càrrec de la pianista, Akiko Nomoto, la violinista, Oksana Solovieva, i la violoncelista, Svetlana Tovstukha.

Interpretaran peces de les compositores alemanyes Clara Schumann (1819-1896) i Fanny Mendelssohn (1805-1847), de l'austríaca, Maria Theresia von Paradis (1759-1824), i de les franceses, Cécile Chaminade (1857-1944) i Pauline Viardot (1821-1910).  Tot i que totes aquestes dones van ser grans compositores de la seua època, a més d'importants pianistes o cantants d'òpera, són molt poc conegudes entre el públic, en part, pel fet d'haver quedat en segon pla davant familiars seus com ara Robert Schumann, George Bizet o Felix Mendelssohn.

Pel que fa a les intèrprets, Oksana Solovieva, és actualment membre de l’'Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu, a més de solista de violins segons a la London Philarmonic i la Luxemburg Philarmonic. Nascuda a Sant Petesburg, començà els seus estudis de violí amb només cinc anys. Després d'estudiar al seu país es trasllada als Estats Units als divuit anys per completar la seua formació.

Svetlana Tovstukha, també nascuda a Rússia, s'ha format a l’Escola Especial per a Prodigis i al Conservatori Superior de Música de Kázan, al Trinity College of Music de Londres. i l'Escola Superior de Música "Reina Sofía" de Madrid. Apassionada de  Johann Sebastian Bach, ha rebut nombrosos premis i ha tocat amb l'Orquesta Filharmònica Nacional de Romania, l'Orquesta Simfònica Estatal Russa, o l'Orquestra Simfònica del Vallés, entre d'altres.

La japonesa, Akiko Nomoto, va arribar Barcelona fa més de quinze anys per estudiar el repertori pianístic espanyol. Es forma a Sapporo i després a l’Acadèmia Marshall de la ciutat comtal. Ha estat Premio Andrés Segovia de Música (2000) i Tercer Premi del Concurs Enric Granados (2001) i des del 2003 té una beca de Nomura Foundation per investigar la música espanyola.