Dos bronzes per a la UdL en el Campionat d'Escalada

Marina Revert, en categoria femenina i Pol Serra, en masculina

medalla escalada noies
Marina Revert, tercera en categoria femenina / Foto: Esports-UVic
La Universitat de Lleida (UdL) ha aconseguit les primeres medalles als Campionats de Catalunya Universitaris 2023 gràcies a l'escalada. Concretament, dos bronzes. Marina Revert, alumna d'INEFC Lleida, ha estat tercera en categoria femenina i Pol Serra, estudiant de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, ha compartit el tercer calaix del podi masculí amb Marc Toda, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). El Campionat de Catalunya Universitari d'Escalada s'ha celebrat en el marc del Festival d'Escalada i Open Bloc, al recinte Firal el Sucre de Vic.

Organitzada per la Unió Excursionista de la capital d'Osona i el Servei d'Esports UVic-UCC, la competició universitària no contemplava finals. Els podis femení i masculí han sortit de la fase regular, ja que els esportistes prenien part de la competició general. L'Open Bloc constava d'uns 35 blocs aproximadament, classificats en fàcils, normals, difícils i molt difícils, cadascun amb les respectives puntuacions.

Al Campionat han participat representants de les 12 universitats catalanes o centres adscrits (Lleida-UdL, Universitat de Barcelona-UB, Autònoma de Barcelona-UAB, Abat Oliva-UAO, Girona-UdG, Rovira i Virgili-URV, Oberta de Catalunya-UOC, Politècnica de Catalunya- UPC, Pompeu Fabra-UPF, Ramon Llull-URL, Internacional de Catalunya-UIC i UVic-UCC). El podi femení l'ha encapçalat Maria Benach (UAB), seguida per Aitziber Urrutia (UIC) i Marina Revert (UdL). El masculí, Guillem Monsech (UB). L'argent ha estat per a Guillem Ayuso (UPF) i el bronze l'han compartit Pol Serra (UdL) i Marc Toda (UAB).

El podi masculí / Foto: Esports UIC