El Clúster de la Biomassa premia un treball d'un titulat d'ETSEA

David Aguilà ja havia estat guardonat per la Fundació Catalunya-La Pedrera

ClusterBiomassadeCatalunyaUdL
David Aguilà, primer a la dreta de la imatge, en el lliurament dels premis. FOTO: Clúster Biomassa de Catalunya
La primera edició dels Premis Biomassa de Catalunya, que impulsa el Clúster de la Biomassa, ha premiat un treball de fi de grau de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) realitzat per David Aguilà: Estudi de viabilitat per a la instal·lació d’un district heating al municipi de Fígols i Alinyà (Alt Urgell). Anàlisi econòmic-ambiental.

Aguilà, recent titulat del Màster d'Enginyeria de Forests de la UdL, va ser el guanyador en la modalitat de Millor projecte de final de grau o màster, per aquesta proposta sobre la posada en marxa d'una instal·lació d'energia tèrmica amb biomassa, dissenyada amb totes les tecnologies dins d'un mateix mòdul que també havia estat premiada per la Fundació Catalunya-La Pedrera.

Aquest treball, tutoritzat pel professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària José Antonio Bonet, inclou una instal·lació tipus xarxa de districte amb biocombustible d’origen local provinent d’un programa de gestió forestal amb col·lectius en risc d’exclusió.

Els guanyadors de la resta de Premis Biomassa de Catalunya han estat:

Millor Projecte Públic: BeEnerG, de la Diputació de Girona.

Millor Projecte de Comunicació i Difusió: ENFOCC (Energia Forest i Canvi Climàtic), de l'Associació Leader Ripollés Ges Bisaura.

Millor Projecte d’Emprenedoria i Ocupació: Mòdul Energètic Heat Room, de l'empresa Imartec Energia SL (Lleida).

Millor Projecte de Recerca: Pèl·let Torrefacte, de la Universitat Autònoma de Barcelona, i menció especial per l'estudiant de la Universitat Politècnica de Catalunya pel projecte Implantació d’energia solar tèrmica i biomassa per a A.C.S. i calefacció d’una residència geriàtrica.

Van quedar desertes, però, les categories de Millor actuació en l’àmbit de la gestió agroforestal sostenible i Millor projecte en el sector privat.

Els guardons, que van ser lliurats a Vic en el marc de la Fira de la Biomassa de Catalunya, tenen com a objectiu el reconeixement d'empreses, entitats públiques i privades, ens locals i investigadors que hagin dut a terme projectes o actuacions remarcables en l’ús i/o foment sostenible de l’energia de la biomassa a Catalunya.