El catedràtic de la UdL Flocel Sabaté, nou membre de l'IEC

FlocelSAbateUdL-IEC
Recentment va rebre el doctorat honoris causa de la universitat argentina de Cuyo Foto: Grup d'Estudis Medievals (UdL)
El ple de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC) ha nomenat membre numerari  a la Secció Històrica-Arqueològica el catedràtic d'Història Medieval de la Universitat de Lleida (UdL) Flocel Sabaté. L'IEC, creat el 1907 per iniciativa d'Enric Prat de la Riba i acceptat per la Union Academique International el 1922, exerceix les funcions d'acadèmia científica de Catalunya. La UdL ja compta amb altres quatre membres: Ramon Sistac, Conxita Mir, Jaume Porta i Joan Viñas.

L'ingrés a aquesta institució es limita a criteris d'alta qualitat científica. Com a investigador, Sabaté ha estudiat la societat, el territori, les institucions i el poder en l'edat mitjana. L'IEC destaca la seua extensa obra, de la qual destaquen els llibres L’expansió territorial de Catalunya (segles IX-XII): conquesta o repoblació? (1996), El territori de la Catalunya Medieval. Percepció de l’espai i divisió territorial al llarg de l’Edat Mitjana (1997), Història de Lleida. Alta Edat Mitjana (2003) i La feudalización de la sociedad catalana (2007).

Aquest catedràtic de la UdL va crear l'any 2000 el Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals Espai, Poder i Cultura. Ha estat distingit amb el XII Premi Pròsper de Bofarull (1995), el VII Premi Josep Iglésies i Fort (1995), el XX Premi Joaquim Carreras Candi (1998), i la I Distinció de la Generalitat de Catalunya per a la Promoció de la Recerca Universitària (2000). La Universitat de Cuyo (Argentina) el va nomenar doctor honoris causa l'octubre de 2014.

A banda de Flocel Sabaté, en el mateix ple l'IEC va acordar incorporar també a la Secció Històrica Arqueològica, el professor de literatura catalana contemporània a la Universitat de les Illes Balears, Damià Pons i al catedràtic d'Història Medieval a la Universitat de València, Antoni Furió. El catedràtic de Ciència Política de la UPF, Ferran Requejo, ha entrat a la Secció de Filosofia i Ciències Socials.